Ο Πάνος θέλει με το κείμενο αυτό να μοιραστεί τα 20 κύρια «μαθήματα» που έχει πάρει έως τώρα στην καριέρα του, μέσα από τις υψηλές θέσεις ευθύνης του, και έχοντας υπό την ηγεσία του ομάδες στελεχών, από διαφορετικές χώρες και διαφορετικές. κουλτούρες.
Πόσο δύσκολο είναι για έναν Έλληνα Manager να συντονίζει διεθνείς ενέργειες;
«Θεωρώ ότι δεν είναι δύσκολο, εξαρτάται βέβαια, η κάθε περίπτωση είναι διαφορετική, εξαρτάται από την προσωπικότητα του καθένα, αλλά γενικά οι Έλληνες Managers έχουν μεγάλη αποδοχή στην Ευρώπη, θεωρούνται ουδέτεροι, δηλαδή ότι μπορούνε να συνεργαστούν με διαφορετικές κουλτούρες, με ανθρώπους με διαφορετικές θρησκείες δεν δημιουργούν εντάσεις και ένας από τους λόγους που θεωρώ ότι δεν είναι πολύ δύσκολο είναι αυτός: Mπορούμε να προσαρμοστούμε σε οποιοδήποτε περιβάλλον και μπορούμε να ανταποκριθούμε σε οποιοδήποτε ρόλο εφόσον είμαστε συγκεντρωμένοι και εφόσον αναλάβουμε πρωτοβουλίες προς την κατεύθυνση αυτή.»
Το δικό μου «LE.AF» (leader and followers)
Αυτό το άρθρο αφορά τα κορυφαία 20 μαθήματα που έχω μάθει στην καριέρα μου μέχρι στιγμής και ελπίζω ότι θα γίνει ένας χρήσιμος χάρτης πορείας για όσους θα ήθελαν να σκεφτούν προς την κατεύθυνση αυτή.
- Η ηγεσία είναι ένα «ινστιτούτο» ψυχολογίας,
Η ηγεσία απαιτεί πληροφορίες για το τι πραγματικά συμβαίνει στην οργάνωση. Οι διευθυντές που δεν εγκαταλείπουν ποτέ το γραφείο και οι οποίοι βασίζονται μόνο σε επίσημους διαύλους επικοινωνίας θα λαμβάνουν συνήθως μόνο τις πληροφορίες που παρέχονται από τους υφισταμένους με ευνοϊκό τρόπο και όχι τις αληθινές, επίσης κολακείες. Το χάσμα μεταξύ του αληθινού ηγέτη και του ‘διαχειριστή’ που διοικεί κυρίως με μικρο-διαχείριση, χωρίς να αφήνει χώρο στους ανθρώπους με ταλέντο να ευδοκιμήσουν και να προσφέρουν απρόσμενα υψηλά αποτελέσματα, είναι μεγάλο και δύσκολο να γεφυρωθεί χωρίς τεράστια προσωπική προσπάθεια και αυτογνωσία.
Συχνά χρειάζεται να παίρνονται σημαντικές αποφάσεις βασισμένες στο ένστικτο, το πάθος και την εμπειρία χωρίς να υπάρχουν ακλόνητα στοιχεία ή αδιάσειστα γεγονότα στα χέρια μας, αλλά με βάση τις πληροφορίες εκείνη τη στιγμή που συνήθως είναι συγκεχυμένες. Δεν υπάρχει τρόπος να αποφύγετε αυτό εάν θέλετε να θεωρηθείτε ένας πραγματικός ηγέτης. Είναι δική σας απόφαση, σκεφτείτε και αποφασίστε για τη δική σας πορεία προς τα εμπρός και πώς θέλετε να οδηγήσετε τις ομάδες σας.
- Η καλή ηγεσία είναι μεταδοτική
Να είσαι ‘οπαδός’ μιας ηγεσίας που βασίζεται στην κατανόηση και την ανταπόκριση αντί της διοίκησης της επιβολής απόφασης και του ελέγχου. Μόνο τότε μπορείτε να αποκαλύψετε αναξιοποίητα ταλέντα και να επιτύχετε εξαιρετικές επιδόσεις. Η ανάπτυξη απαιτεί ένα αποφασιστικό μυαλό και σταθερό χέρι για να συμβεί. Χωρίς το κατάλληλο ηγέτη σε κάθε βαθμίδα της ιεραρχίας δεν μπορείτε να έχετε ‘επαφή’ με κανένα κατάλληλο πρόσωπο στην αγορά για να συνεργαστείτε πραγματικά μαζί του και να δημιουργήσετε αξίες.
Δεν υπάρχει τρόπος να κάνετε τους ανθρώπους με ταλέντο να σας ακολουθήσουν αν τους παρακολουθείτε και τους ελέγχετε απλά και δεν τους δίνετε το χώρο για να εκτελέσουν και να αναπτυχθούν. Αντίθετα με την κοινή αντίληψη που επικρατεί υπάρχει αρκετός χώρος στην κορυφή για όποιον είναι πρόθυμος να δοκιμάσει αλλά πρέπει να ξέρετε ότι κανείς δεν ‘κάθεται’ εκεί, όλοι κινούνται γρήγορα και είναι πρόθυμοι να εργαστούν σκληρά πέρα από τα όρια τους και να επιδιώξουν να κάνουν πράγματα πολύ περισσότερο από αυτά που σκέφτονται ότι θα μπορούσαν να κάνουν.
- Πάρετε τις πραγματικά δύσκολες αποφάσεις
Πρέπει να πάρετε ή να δώσετε το πικρό χάπι. Οι άνθρωποι που σας ακολουθούν θα πρέπει να δημιουργήσουν αξίες και να προσφέρουν αλλιώς πρέπει να ‘κόψετε το δόλωμα’. Το να αντιμετωπίζεις και να λύνεις τα δύσκολα προβλήματα προσθέτει στον μαγνητισμό σας. Βρείτε πάντα μια θετική πλευρά σε κάθε ερώτηση –ακόμα και τις πιο δύσκολες, τις πιο απαιτητικές – που ζητάτε και παρουσιάστε, μια θετική προοπτική. Στη συνέχεια, θα διαπιστώσετε ότι οι άνθρωποι, αν και δεν τους αρέσουν οι κακές ειδήσεις, θα σας πιστέψουν, θα στραφούν προς εσάς και σε πολλές περιπτώσεις θα κάνουν το ‘επιπλέον χιλιόμετρο’ για να σας βοηθήσουν να πετύχετε.
- Ιδανική εργασία; Επόμενη έξοδος!
Ο Ήλιος δεν είναι πιο φωτεινός από την άλλη πλευρά. Αγκαλιάστε τις καλές πρακτικές στην τρέχουσα εργασία σας και χρησιμοποιήστε την εμπειρία αυτή στην επόμενη εργασία σας. « Κλέψτε » με υπερηφάνεια και δόξα αν μπορείτε να αντιγράψετε και να εφαρμόσετε καλές ιστορίες επιτυχίας και εργαλεία δουλειάς από διαφορετικά εργασιακά περιβάλλοντα.
- Χρειάζομαι νέους εχθρούς. Οι παλιοί εχθροί έγιναν οπαδοί μου
Η ηγεσία και η καλή διαχείριση περιλαμβάνει να αντιμετωπίζεις το μίγμα του δυναμισμού και της αλλαγής συγχρόνως. Αυτό δεν μπορεί να είναι αποδεκτό από όλους. Συνεχίσετε να πειραματίζεστε χωρίς να αυτό να βασίζεται σε αποφάσεις που οδηγούνται από την ανάγκη σας να αρέσετε σε όλους
Αν είστε καλός διευθυντής και δίνετε το στίγμα με το παράδειγμα σας, θα δείτε κατά τη διάρκεια των ετών ότι τα εμπόδια και οι αντιδραστικοί άνθρωποι θα εξαφανιστούν, τα όπλα τους θα σιγήσουν. Χρειάζεται πάντα να έχετε σημαντικούς και ‘άξιους εχθρούς – ανταγωνιστές’ γιατί τότε και εσείς βελτιώνεστε.
- Μια πραγματική ομάδα είναι άνθρωποι που εμπιστεύονται ο ένας τον άλλον
Βρείτε ή δημιουργήστε αποκλίνουσες απόψεις. Η ομαδική εργασία δεν είναι μια ομάδα ατόμων που συνέβη να συγκεντρωθούν στο ίδιο γραφείο τυχαία. Η συνεργιστική επικοινωνία και ο σεβασμός μεταξύ των μελών που βασίζεται ο ένας στον άλλο διαφέρει από τις αμυντικές συμπεριφορές, τις πρακτικές ήσσονος προσπάθειας καθώς και τις τακτικές και μπορεί να πολλαπλασιάσει τα αποτελέσματα όσο δεν φαντάζεσαι.
- Είναι πάντα αδύνατο μέχρι να γίνει
Οι μεγάλες ιδέες χρειάζονται μηχανισμούς προσγείωσης καθώς και φτερά, χρειάζονται γκάζι αλλά και φρένα. Να είστε φιλόδοξοι και να επιζητάτε την εξέλιξη και το παραπάνω, γιατί η πρόοδος χτυπάει και νικάει πάντα τις προσωπικές άμυνες από φόβο, δεν μπορεί να αποφευχθεί παρά μόνο να διαμορφωθεί η πορεία της για το ευρύτερο καλό όλων. Κάθε φορά! Αποφύγετε τα δόγματα, την μεροληψία και την περιορισμένη σκέψη. Δεν οδηγούν πουθενά.
- Οι καταναλωτές είναι στατιστικά – Οι πελάτες είναι άνθρωποι
Μην αποδέχεστε την αναποτελεσματικότητα. Οι πελάτες είναι βεβαίως η πρώτη προτεραιότητα, αλλά δεν πρέπει να έρχονται πάντα πρώτοι χωρίς λόγο. Αντίθετα, οι εργαζόμενοι πρέπει να έρχονται πρώτοι και θα πρέπει πάντα να έχουν τον πελάτη στον πυρήνα της δουλειάς και της σκέψης τους όχι μόνο ένα διάλειμμα πέντε λεπτών στις καθημερινές τους δραστηριότητες. Στην επιχείρηση τίποτα δεν συμβαίνει μέχρι του σημείου να γίνει έστω και μια πώληση καθημερινά.
- Η πραγματικότητα είναι έξω στις αγορές όχι στις τηλεδιασκέψεις
Μείνετε συνδεδεμένοι με τους πελάτες ενώ μεγαλώνετε σε μέγεθος. Στις συναντήσεις μπορούμε να κάνουμε πολλά σχέδια στο χαρτί και να βλέπουμε ένα λαμπρό μέλλον στις ιδέες μας αλλά θα αντιμετωπίσουμε αποτυχίες και καταστροφές εάν δεν ακούσουμε πραγματικά τα μηνύματα που μεταφέρουν οι αγορές και δεν λάβουμε υπόψη τα μηνύματά τους.
- Η προσωπική στάση και συμπεριφορά κάνει τη διαφορά
Μην παρεμποδίζεστε ή επιβραδύνεστε από τους αρνητικούς ανθρώπους και τις αμυντικές συμπεριφορές τους. Αυτοί παντού βλέπουν προβλήματα και καταστροφές. Όταν η αντίσταση είναι πολύ μεγάλη απομακρύνετε τον εαυτό σας από τους τοξικούς ανθρώπους και εστιάστε στα σημαντικά πράγματα.
- Κάνετε ερωτήσεις, να είστε παθιασμένοι και να έχετε περιέργεια, να είστε επίμονοι
Η περιέργεια είναι ένα από τα πιο υγιή ένστικτα της ανθρωπότητας.
Πιστέψτε σε αξίες όχι σε στερεότυπα και δόγματα.
Τα προβληματικά άτομα μπορούν εύκολα να εντοπιστούν, καθώς πάντα μιλάνε για το παρελθόν. Επικεντρωθείτε στο παρόν και στο μέλλον όχι στο κάθε status quo. Να είστε περίεργοι, να κάνετε ερωτήσεις σε όλα, να αμφισβητείτε, να παθιάζεστε με την καλή προσπάθεια και να την επιβραβεύετε, το αποτέλεσμα δεν είναι το παν.
- Κάντε συνεργασία και δημιουργείτε πελάτες όχι πωλήσεις προϊόντων
Οι πελάτες στη σύγχρονη εποχή που επιχειρούμε δεν αγοράζουν μόνο προϊόντα και υπηρεσίες, αλλά στην πραγματικότητα αυτοί σε ‘προσλαμβάνουν’ για την δουλειά. Μεταφέρετε τις γνώσεις σας και τις ακριβείς πληροφορίες στους πελάτες σας για να τους κάνετε να είναι πάντα ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό. Μεγαλώστε την επιχείρησή σας υγιώς και να μην την ΄παχαίνετε’ μόνο.
- Η κουλτούρα τρώει την στρατηγική για πρωινό (μεσημεριανό γεύμα, δείπνο …)
Αυτή η διάσημη φράση του Peter Drucker μετράει πραγματικά για κάθε επιτυχημένη οργάνωση και ειδικά για τη μεταβατική διαχείριση κατά τη διάρκεια ασταθών περιόδων. Η κακή κουλτούρα σε μια οργάνωση μπορεί εύκολα να καταστρέψει την πιο δημιουργική στρατηγική.
- Δεν έχει σημασία πόσο καλός είστε, αλλά πόσο καλός θέλετε να γίνετε
Η καινοτομία, πολλές φορές, μπορεί να είναι δίπλα σας, να βρεθεί πάνω στο γραφείο σας. Βρείτε το στρατηγικό σημείο της ανταγωνιστικότητας και της διαφοροποίησής σας και τολμήσετε να ονειρευτείτε μεγάλα πράγματα. Μην παραμελείτε κάθε ευκαιρία που παρουσιάζεται για να βελτιώσετε τον εαυτό σας, κάθε μέρα.
- Ο σκοπός και η δέσμευση μετράει
Μείνετε συντονισμένοι. Εάν αντιμετωπίζετε προβλήματα με τη στρατηγική σας, χαρτογραφήστε την, δημιουργώντας ευκαιρίες από αβεβαιότητες χωρίς να είσαστε ουτοπικοί με τις προβλέψεις σας. Όπου οι άλλοι βλέπουν αφαίρεση και διαίρεση εσείς βρείτε την πρόσθεση και τον πολλαπλασιασμό.
- Δημιουργήστε μια ισχυρή ομάδα διαχείρισης, ένα ισχυρό management team
Η συνταγή για νόστιμο λαγό στιφάδο αρχίζει με το: Πρώτα ας πιάσουμε έναν λαγό. Ομοίως, το πρώτο βήμα στη λειτουργία μιας επιτυχημένης εταιρείας είναι να επιλέξετε τους σωστούς ανθρώπους. Μη φοβάστε να πιέσετε ξανά το κουμπί για το ισόγειο όταν ο ανελκυστήρας – μαζί με σένα μέσα – έχει φτάσει στην κορυφή. Το μεγαλύτερο σημάδι σας στην επιχείρηση θα είναι να έχετε το θάρρος και την εξυπνάδα να δημιουργήσετε νέους ηγέτες. Σε μια επιχείρηση, αποφύγετε επίσης την ατμόσφαιρα των «πάρα πολλών κολλητών» και να έχετε την εξυπνάδα να προσλαμβάνετε στελέχη καλύτερα από εσάς.
Δημιουργήστε ένα μοντέρνο επιχειρηματικό περιβάλλον που ευνοεί την τόλμη να γίνονται λάθη καθώς και την ανάληψη ευθυνών και αφήστε την ομάδα σας να λάβει τις σημαντικές αποφάσεις.
Ζητάτε να ενημερώνεστε τακτικά για την πρόοδο της κάθε φάσης, να αφαιρείτε τα εμπόδια προς τους συνεργάτες σας και να δημιουργήσετε πόρους για να ενδυναμώνετε τις ομάδες σας. Θα επιστρέψουν την χάρη σε εσάς με εξαιρετικά αποτελέσματα μετά από λογικό ρίσκο, επειδή αυτή η επιχειρηματική προσέγγιση είναι η λιγότερο επικίνδυνη διαδικασία ανάληψης κινδύνου αντίθετα με αυτό που πιστεύουν πολλοί.
- Ανταμείψτε τις εξαιρετικές επιδόσεις και δώστε χώρο στους ανθρώπους με πάθος και ταλέντο
Υπάρχουν δύο πράγματα που θέλουν οι άνθρωποι περισσότερο από το σεξ και τα χρήματα: την αναγνώριση και τον έπαινο. Ανταμείψτε με γενναιοδωρία την εξαιρετική απόδοση.
Το πλήρες δυναμικό και η ικανότητα των πραγματικά ταλαντούχων ανθρώπων δεν επιτυγχάνεται ποτέ με το αυστηρό, ‘επίσημο’ στυλ μικρο – διαχείρισης που φανερώνει μόνο ανασφάλεια και ψευδή αίσθηση ελέγχου.
- Βάλτε την αειφορία στο επίκεντρο της δουλειάς σας
Αποδίδει! Μην αποσπάτε την προσοχή σας από μικρές, προσωρινές νίκες που βασίζονται σε σχέδια χαμηλής αξίας ή σε εξωτερικούς παράγοντες. Εστιάστε στον τρόπο ανίχνευσης, καταγραφής και διατήρησης της πραγματικής προστιθέμενης αξίας βελτιώνοντας την απόδοσή σας και την απόδοση άλλων.
- Η δουλειά διαφέρει από τις ώρες απασχόλησης
Το να συμπληρώνεις ώρες στο γραφείο δεν είναι το ίδιο με την πραγματική εργασία και την αποδοτικότητα.
Να είστε παραγωγικοί και να δώσετε προτεραιότητα στις σημαντικές υποχρεώσεις σας κάθε μέρα, να αφήνετε τα υπόλοιπα για άλλη φορά.
- Στοχεύω = Είμαι εγώ (AIM = I AM)
Έχετε την αληθινή δύναμη να πετύχετε τα σπουδαία πράγματα, να στοχεύετε για πολύ μεγαλύτερα από ό, τι νομίζετε ότι μπορείτε να κάνετε και θα ανακαλύψετε ότι μπορείτε να υπερβείτε τα όριά σας που νομίζατε ότι είχατε αρχικά. Δημιουργήστε νέες προκλήσεις, ανώτερους στόχους για να πετύχετε και να εξελίσσεστε. Η εταιρεία «Me» Ltd έχει την ευτυχία ως P + L.